
چالش های مدیریت سرمایه انسانی
استخدام های بی ضابطه
۵۸ درصد فرمهای استخدامی بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی در خصوص شرایط احراز شغل، طراحی میشوند.
پایین بودن زمان مفید کاری
بهطور میانگین۵۰ درصد زمان کاری توسط کارمندان به کارهای جانبی و فاقد ارزش سازمانی سپری میشود.
استعفای نیروهای تازه جذب شده
۴۵ درصد نیروهای تازه جذب شده در ۱۸ ماه پس از بهکارگیری، از شغل خود استعفا میدهند. این در حالی است که تنها ۱۱ درصد آن به خاطر کمبود مهارت است و ۸۹ درصد دیگر به دلیل عدم پیادهسازی صحیح برنامههای انگیزشی و نگهداشت میباشد.
هزینه های بالای جابجایی
هزینههای جابهجایی شغلی در یک سازمان بین ۳۰ تا ۱۵۰ درصد حقوق سالیانه یک کارمند را شامل میشود.
یکی از وجوه بارز هزاره سوم، گسترش فزاینده فناوری اطلاعات و ارتباطات و در نتیجه تبدیل شدن نیروی انسانی سازمانها به دانشگران و عاملهای دانشی و پررنگتر شدن نقش سرمایه انسانی سازمانها در پیشبرد اهداف سازمانهاست. از اینرو سازمانهایی در اقتصاد جهانی شده امکان بقا و رشد دارند که از توان، انرژی و همت کافی در شناسایی چالشها و مسائل مبتلابه سرمایههای انسانی برخوردار باشند و تلاش شایسته برای رویارویی با چالشهای فوق به عمل آورند. مطالعات پژوهشگران نشان میدهد سازمانها به واسطه عدم برنامهریزی برای مواجهه با چالشها متحمل هزینههای زیادی در این حوزه میشوند:
راهکار مدیریت سرمایه انسانی راهبران چه کمکی به مدیران می کند؟
راهبران با مطالعه و تحلیل دقیق فرایندهای سازمانهای بزرگ و با بکارگیری بهترین تجربیات موجود در این حوزه، راهکار یکپارچه مدیریت سرمایه انسانی خود را عرضه مینماید. سازمانها می توانند با بهرهگیری از این راهکار، فرایندهای کاری را تدوین و با بهره گیری از سامانه مدیریت فرایند کسب و کار (BPMS) آنها را راهبری و در بستر وب اجرا نمایند. این سازوکار سبب میشود که کار مدیریت سرمایه انسانی سازمان به صورت سیستماتیک و یکپارچه و همگام با دیگر اهداف سازمانی به پیش رود. راهکار مدیریت سرمایه انسانی راهبران، پاسخگوی چالشهای فراروی مدیران منابع انسانی سازمانها است. این سیستم بستر مناسبی را برای مدیران فراهم میآورد که میتواند مبنای تصمیمات مهم مدیریتی در خصوص سازمان و برنامهریزی سرمایه انسانی قرار گیرد.
یکپارچه سازی داده ها
یکپارچه سازی حداکثری داده های مرتبط با سرمایه انسانی و تبدیل آنها به اطلاعات و دانش مورد نیاز جهت ارتقای کیفیت تصمیمگیری
کاهش خطاهای انسانی
کاهش ریسک تعبیر و تفسیرهای غلط از دستورالعمل ها یا توزیع اطلاعات اشتباه در سراسر سازمان ها بین کارکنان
رابط کاربری ساده
ایجاد و اصلاح تمامی فرایندهای سرمایه انسانی و نحوه گردش کار آنها به صورت کاملاً ساده،گرافیکی و پویا
افزایش سرعت محاسبات
سرعت بخشیدن به محاسبات و زمان گردش کارها
کنترل آسان فرایندها
پایش و کنترل گردش فرایندها و نظارت بر نحوه انجام فعالیتها
از استخدام تا بازنشستگی
پوشش تمامی فرایندهای مدیریت سرمایه انسانی از جذب و استخدام تا پایان خدمت و بازنشستگی
انجام سیستماتیک فرایندهای روزانه
انجام سیستماتیک فرایندهای روزانه حوزه سرمایه انسانی به منظور کاهش حجم کاری و کمک به مدیران جهت تمرکز بیشتر بر روی اقدامات راهبردی
افزایش سرعت اشتراک گذاری اطلاعات
به اشتراک گذاری اطلاعات بین سرپرستان و زیردستان با یک روش سیال و بدون هزینه
شایسته سالاری
کمک به انتخاب فرد مناسب برای جایگاه مناسب در سازمان
کاهش هزینه
صرفه جویی هزینه ای و زمانی در فرایند استخدام
قابلیت های راهکار یکپارچه سرمایه انسانی راهبران
- ویژگی های برگزیده
- کارتابل
- ساختار و تشکیلات
- جذب و استخدام
- صدور احکام (شاغلی)
- صدور احکام بازنشستگی
- گزارشات
- رابط کاربری ساده، کاملاً گرافیکی و پویا
- مبتنی بر وب
- ثبت و نگهداری تاریخچه تمامی فرایندهای تعریف شده
- استفاده مجدد از فرایندها و زیر فرایندهای تعریف شده در معرفی فرایند جدید
- قابلیت تعریف نقشها جهت تشخیص سیستماتیک مسئول انجام هر فعالیت
- امکان تعیین جانشین انجام کار در بازه زمانی دلخواه
- امکان لغو فرایند و حذف خودکار اثرات آن در هر مرحله پیش از نهایی شدن
- نمایش گردش فرایندها و میزان پیشرفت هر فرایند به صورت به لحظه و شماتیک
- قابلیت ارسال فعالیت جاری توسط کاربر به منظور نظرخواهی از همکاران
- پیگیری و مشاهده گردش کار توسط کاربران یک فرایند با لحاظ نمودن سطوح دسترسی
- مشاهده جزثیات کامل از زمان و نحوه پیشرفت کار در فرایندها
- تعریف سطوح دسترسی برای افراد، پست ها، گروه ها و ردههای شغلی مختلف
- ذخیره سازی تاریخچه تمامی تغییرات اعمالی توسط کاربران
- قابلیت پشتیبانی از سایر سیستمهای اطلاعات پرسنلی
- قابلیت ایجاد قوانین با استفاده از رابط کاربری (UI) به صورت ساده
- امکان تعریف قوانین پیچیده با قابلیت پردازش به صورت دستهای و زنجیرهای
- پشتیبانی از قابلیت ورود یکپارچه Single Sign on (SSO)
- امکان مرتب سازی ارجاعات بر اساس تمامی پارامترهای نمایشی در کارتابل
- نمایش گردش فرایند و پیگیری پیشرفت هر فرایند به صورت گرافیکی و به لحظه
- قابلیت الصاق مستندات دلخواه در هر مرحله از فرایند و جابجایی خودکار آنها در ادامه تا خاتمه فرایند
- امکان لغو فرایند و حذف خودکار اثرات آن در هر مرحله پیش از نهایی شدن
- امکان شروع فرایندها به صورت موردی و یا بر اساس گزارشهای تولیدی سیستم
- تشخیص خودکار مدیران هر کارمند بر اساس اطلاعات چارت سازمانی و انتصابات
- استفاده از نقش امضا برای تایید مراحل مختلف
- امکان تعریف پست جانشین برای هر کارتابل
- شروع و پیگیری فرآیندهای ایجاد، اصلاح، حذف و انتقال واحدهای سازمان
- اعمال اثرات تغییرات در چارت سازمانی در اطلاعات مرجع چارت پس از تایید نهایی فرایندها
- شروع خودکار فرایند صدور احکام مورد نیاز کارکنان در صورت اعمال تغییرات بر روی چارت سازمانی
- صدور مجوز انتصاب فقط به پستهای بلاتصدی و همچنین تشخیص و پیگیری انتصاب به پستهای غیرمصوب
- پشتیبانی از انواع ارتباط موجود در ساختارهای مدرن سازمانی (رفتاری – عملکردی – اداری – عملیاتی)
- پشتیبانی از انواع قراردادهای موقت، نیروهای شرکتی، قراردادهای مشاوره و استخدام های موردی
- پشتیبانی از کلیه مراحل فرایند استخدام نظیر مصاحبات، گزینش، معاینات پزشکی، آموزش های بدو خدمت، تشکیل پرونده الکترونیکی و ...
- پوشش کامل تمامی فرایندهای مرتبط با نیروهای شرکتی (ثبت نام، جایجایی، انتقال، اخراج، خاتمه خدمت، بازگشت به کار)
- قابلیت دریافت اطلاعات جامع داوطلبین آزمونهای استخدامی و وب سایتهای ثبت نام داوطلبین
- امکان تعریف گروههای مختلف و دلخواه از داوطلبان در هر مرحله، جهت ادامه فرایند استخدام
- پشتیبانی از انواع قراردادهای مشاورهای و پستهای مشاوره در چارت سازمانی
- صدور احکام خطی انتصابات پس از کنترل تمامی شرایط احراز
- صدور درخواست انواع احکام ارتقا به صورت خودکار
- تشخیص و صدور استعلامات لازم از مراجع ذیربط و پشتیبانی از گردش کار آنها
- صدور انواع احکام موقت، حفظ مزایا، پست غیرمصوب و ...
- قابلیت تعریف آسان تمامی عوامل حکمی ریالی و تعریف قواعد کاری و فرمولهای محاسباتی آنها در سطح کاربرد
- امکان مقایسه بین احکام ریالی جهت بررسی میزان تغییرات بین عوامل حکمی
- امکان اصلاح احکام قدیمی با اعمال خودکار تغییرات حاصله به احکام مرتبط دیگر و شروع فرایند تایید تمامی احکام تغییر یافته (احکام جایگزین)
- امکان محاسبه مجدد احکام به صورت دستی جهت بررسی صحت عملکرد قوانین تعریفی و اطلاعات پایه
- اولویت دهی خودکار به احکام چندگانه بدون در نظر داشتن زمان ثبت فرایند جهت جلوگیری از تولید احکام جایگزین
- نگهداری و آرشیو احکام تاییدی به صورت تصویر به منظور جلوگیری از اعمال تغییرات احتمالی آینده در سند و پرهیز از پردازش مجدد حین فراخوانی
- تطبیق و تعیین سمت کارکنان در زمان تغییر شغل
- صدور انواع احکام بازنشستگی و مرخصی بازنشستگی، محاسبه ریالی حکم آخرین وضعیت، معدل چند سال آخر، حکم ریالی بازنشستگی
- صدور انواع احکام پایان خدمت و انواع وضعیتهای بازنشستگان
- صدور خودکار احکام قطع و برقراری مستمری بر حسب تغییرات در وضعیت بازماندگان پرسنل متوفی
- گزارش از پرسنل واجد شرایط بازنشستگی در زمان دلخواه
- گزارش سوابق احکام پرسنل
- گزارش از خروجیهای بستگان تحت تکفل پرسنل
- گزارش از ساختار مصوب و ساختار موجود به تفکیک محل جغرافیایی و واحد سازمانی
- گزارش مشخصات پرسنلی افراد متصدی هر پست یا مشخصات هر واحد سازمانی
- گزارش وضعیت ساختار واحد و پستهای آن به صورت شماتیک (فعال-در حال حذف-در حال اصلاح-در حال تغییر درجه-پست بلاتصدی- حذف شده-در حال ایجاد-در حال ادغام-حذف شده به دلیل ادغام-پست غیر مصوب)
- امکان گزارش گیریهای متنوع از نیروهای شرکتی شاغل در سازمان
- نمایش مشخصات پرسنلی افراد متصدی هر پست یا مشخصات هر واحد سازمانی در چارت نمایش داده شده
- قابلیت نمایش ساختار سازمانی به صورت ارتباطات واحدهای سازمانی (Top Chart) و ارتباطات پست های سازمانی (Sub Chart)
- امکان گزارشگیری و گزارشسازی از تمامی فعالیتهای موجود Business Activity Monitoring (BAM)
- گزارش از تمامی فعالیتهای کاربران
- نمایش چارت سازمانی به صورت کاملاً گرافیکی و با قابلیت اعمال انواع فیلترها بر روی آن
- گزارش افراد واجد شرایط ارتقا
- گزارش افراد واجد شرایط تشویقی
- گزارش پیگیری کارکنان دارای احکام موقت
- گزارش پیگیری احکام تمدید حفظ مزایا
نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟
به منظور آشنایی بیشتر با محیط و امکانات سامانه های راهبران میتوانید با ما تماس بگیرید، کاتالوگ محصولات را مطالعه نمایید یا در جلسه دمو شرکت فرمایید.