اموال و دارائی ها یکی از اجزای مهم هر کسب و کار یا سازمان است. داشتن اطلاعات دقیق از وضعیت اموال و دارائی‌ها به منظور برنامه‌ریزی صحیح مالی سازمان، امری لازم و ضروری است، اما پیگیری وضعیت اموال و کسب اطلاعات صحیح از محل نگهداری و وضعیت استفاده آنها می‌تواند یکی از وقت‌گیرترین کارهای روزمره باشد. بهره مندی از یک ابزار کارآمد می تواند این کار را تسهیل و به افزایش کارایی و بهره‌وری کارکنان شما کمک نماید. سامانه اموال و دارائی‌های ثابت راهبران با تشکیل شناسنامه برای دارایی‌های ثابت، همه نیازهای مدیریت دارائی شما را با سرعت و سهولت قابل توجهی برآورده می‌سازد. با بهره گیری از این سامانه و ثبت کلیه اطلاعات مربوط به وسایل، اموال و دارائی ها، امکان نظارت صحیح بر وضعیت این گونه دارایی‌ها و جایابی آن ها به منظور جایگزینی به موقع، کسب اطمینان از پوشش بیمه‌ای مناسب،کنترل نقل و انتقال، محاسبه استهلاک، هزینه تعمیر و نگهداری، اجاره و ... برای مدیران مالی به صورت خودکار فراهم شده است.

قابلیت های سامانه اموال و دارائی های ثابت

  • امکان گروه­بندی کلیه دارائی ها به صورت سلسله مراتبی
  • تعریف جمعداران اموال
  • تعریف محل استقرار اموال به صورت سلسله مراتبی
  • تعریف مراکز / شعب با قابلیت گروه­بندی
  • امکان تعریف شرح دارائی برای لوازم و ابزار کار
  • امکان تعریف متصدیان اموال برای هر مرکز / شعب و تعیین سطوح دسترسی
  • قابلیت تعریف انواع حوادث نظیر دزدی، آتش سوزی و ....
  • ثبت پلاک­کوبی و ابطال پلاک اموال به همراه کلیه اطلاعات مربوطه
  • امکان ثبت اطلاعات نقل و انتقال در سطح محل استقرار، فرد تحویل گیرنده، جمعدار اموال و مرکز
  • ثبت برکناری اموال بابت فروش، اهدا، واگذاری یا حادثه
  • ورود خودکار اطلاعات پلاک های اسقاطی از روی رسید اسقاط انبار
  • امکان تغییر شماره اموال با حفظ سوابق اطلاعات آن
  • امکان استفاده از دستگاه های Handheld با بهره‌گیری از نرم افزار اختصاصی طراحی شده برای این دستگاه‌ها
  • امکان تبادل اطلاعات با قالب معین بین سامانه اموال و دارائی ثابت و دستگاه Handheld
  • امکان اجرای فرایند اموال گردانی مکانیزه با تجهیزات پرتابل (Handheld)
  • صدور خودکار اسناد اسقاط، جابجایی، پلاک کوبی و ... براساس تحلیل مغایرت بین داده های موجود در سامانه و داده های دریافتی از دستگاه Handheld
  • تعریف شناسنامه انواع دارائی ها نظیر زمین، ساختمان، تاسیسات، ماشین آلات و تجهیزات، راه ها، وسایل نقلیه، لوازم و ابزارکار
  • ایجاد ساختار گروه های دارائی به صورت دلخواه و ارتباط با سرفصل‌های حسابداری
  • امکان تعریف شناسنامه و مدیریت دارائی‌های در جریان تکمیل
  • فرایند تبدیل دارائی در جریان تکمیل به دارائی تکمیل شده
  • امکان محاسبه قیمت تمام شده دارائی­ در جریان تکمیل
  • صدور خودکار سند حسابداری برای دارائی‌های در جریان تکمیل
  • امکان تعریف نرخ استهلاک برای هر گروه دارائی به صورت مجزا به دو روش مستقیم و نزولی در هر سال مالی
  • امکان محاسبه خودکار استهلاک برای هر دارائی و متعلقات آن با قابلیت تغییر نرخ استهلاک در هر سال مالی
  • پشتیبانی از فرایند تجدید ارزیابی دارائی ها و اعمال اثرات محاسباتی مربوط به آن
  • ثبت سند موقت تحصیل و یا هر گونه تغییر در دارائی
  • امکان دائم کردن سند موقت و صدور خودکار سند حسابداری
  • امکان صدور سند دارائی­ بدون شماره پلاک براساس عنوان دارائی
  • گزارش جدول استهلاکات به تفکیک دارائی ها، گروه دارائی ها و مراکز/ شعب
  • امکان گزارش گیری از دارائی­های در جریان تکمیل
  • گزارش اموال در اختیار بر اساس جمعدار اموال، کارمند تحویل‌گیرنده، مرکز، گروه اموال، شرح دارائی و حواله انبار
  • گزارش­گیری از کلیه اموال بر اساس مکان قرارگیری آنها
  • گزارش نقل و انتقال اموال
  • گزارش کالاهای اسقاط
  • گزارش پلاک­های ابطالی
  • قابلیت گزارش گیری متنوع با گزارش ساز پویا
  • امکان ذخیره سازی گزارشات در قالب های مختلف (Excel,PDF,Word,HTML,Tiff,CSV و ...)

نیاز به اطلاعات بیشتری دارید؟

به منظور آشنایی بیشتر با محیط و امکانات سامانه های راهبران میتوانید با ما تماس بگیرید، کاتالوگ محصولات را مطالعه نمایید یا در جلسه دمو شرکت فرمایید.

  دانلود کاتالوگ   فرم جلسه دمو